Fjallraven – pol stoletja v službi narave

Fjallraven – pol stoletja v službi narave

"Without nature we are nothing"

"Brez narave nismo nič, brez narave smo izgubljeni", je slogan podjetja Fjällräven, švedskega proizvajalca kvalitetnih oblačil in opreme za bivanje v naravi. Vsi njihovi izdelki so v prvi vrsti trpežni in funkcionalni ter seveda naravi prijazni, kar je osnovno poslanstvo podjetja. 

Celotna zgodba Fjällrävna se je začela z ikoničnim nahrbtnikom Kanken, na voljo v nešteto različnih barvah in ki danes velja za najbolj prepoznaven nahrbtnik na svetu. Ustanovitelj podjetja Åke Nordin ge je oblikoval za šolarje, ki so tarnali zaradi bolečin v hrbtu in ideja je več kot uspela - nastal je lahek, udoben nahrbtnik, z dovolj prostora v notranjosti. V sodelovanju z švedsko zvezo vodnikov in skavtov, so ga trgu predstavili leta 1978 in do danes je bil prodan že v več milijonov kosih. Fjällräven je nadaljeval zgodbo inovativnih, funkcionalnih kosov, ki jih cenijo različne generacije po celem svetu. Poleg nahrbtnika Kånken so njihovi klasični kosi postali in ostajajo jakna Greenland Jacket, hlače Vidda Trousers in puhasta jakna Expedition Down Jacket.

Razvoj trpežnih, brezčasnih in funkcionalnih oblačil in opreme ter odgovornost do narave

Fjällräven išče ideje v naravi, in okolju prijazne so tudi vse tehnološke rešitve. Skratka, njihovi izdelki ostajajo trpežna klasika, nekateri izjemno popularni artikli že leta ostajajo nespremenjeni. Obstojnost oblačil in opreme je vedno na prvem mestu.
Pustimo naravo tako kot je od nekdaj bila. Minilo je že kar nekaj let, odkar so iz procesa proizvodnje in impregnacije uspešno izločili vse fluor karbonate (PFC). Njihov trud ni bil zaman, podjetje je prejelo dve prestižni nagradi: organizacija Four Paws, ki se ukvarja s preučevanjem in prečevanjem krutosti do živali, je postavila Fjällräven na prvo mesto, daleč pred vso konkurenco. Ker Fjällräven s svojim delovanjem postavlja standarde celotni industriji, so postali prvo outdoor podjetje, ki so jih Združeni narodi povabili na t.i. UN Global Compact  International Yearbook.

Odgovornost do okolja se začne že pri oblikovanju produktov. Materiali so tehtno izbrani, uporabljajo stranske produkte - ostanke v industriji hrane (puh) ter reciklirane materiala. Med procesi proizvodnje varčujejo z vodo in elektriko, uporabljajo organske materiale, vsak transport je skrbno načrtovan. Pridruženi so tudi organizaciji Sustainable Apparel Coalition, ki skrbi boljše ekološke pogoje v outdoor industriji.

Odgovornost do živali

Fjällräven ne pridobiva puha iz živih živali, ne uporablja krzna in pridobiva volno samo po posebnih tehnikah, pri katerih ovce ne trpijo. Večino surovin pridobijo z recikliranjem ali uporabljajo stranske produkte-ostanke drugih proizvodnih procesov.

Dodaj odgovor